vahelduvvool

normaalne või ebanormaalne? strukturaalse olendina oleme harjunud asjadel vahet tegema. et ikka erinevused ja vastandused, kõigele otsitakse vastet – ori tahab vabaks ja mees naist. toimub totaalne kirjeldamine ja nimetamine. nii ongi kõik inimesed normaalsed või ebanormaalsed ja seda üldse mitte võrdluse mõttes – kõik ongi, nagu on. lihtsalt ajusisene vastuvõtt meeldiva või ebameeldivana ei muuda veel kõike alustelt erinevaks. ilus ilm on samamoodi hälve kui pilvine-vihmane. hälbed, distorsioonid, väärastused vahelduvad, muutus ei toimu hea ja halva vahel, vaid ainult asjade vahel, mida me mõtestame kas heaks või halvaks. kuigi ettevaatlikkusega, julgen ma ebanormaalsele järgneda vaid fantaasiasse.
kahe peaga kits on normaalne, sest geneetilisi apse juhtub. vägistamise-tükeldamise-põletamise-enesetapuga päädinud röövkallaletung on normaalne, sest meie mõiste reaalsusest pole sellele vastu – rünnata on võimalik, tappa on võimalik – kõik okeiko! kui inimene muutub lühikese aja jooksul peeretuse saatel kalaks, pole ebanormaalne ei inimene ega kala. ka peeretus mitte. ainus, mis kahtlane tundub, on see muutumine ise, sest seda võimaldab ainult fantaasia või selle simulatsioon (audio)visuaalkandjal nagu film, animatsioon võms. tänaval jalutades seda ei näe. miski aga ei erista seda inimest, peeretust või kala tavalisest, normaalsest kalast, peeretusest või inimesest; selline muundumine ise just on praeguse reaalsustaju alas ainult ette kujutatav. kui see muundumine toimub, laieneb ka reaalsus ning inimese kalaks muutumine on siis samuti normaalne. kõik ‘see-pole-võimalik’ on meie jaoks ebanormaalne. kui see pole juhtunud, siis pole ka võimalik. kui miski, mis meie nägemismeelele on inimene, aga lõhnale kala, kõrvale raadio, sõrmele metall ja maitsele kakao kaneeliga, siis on see soovunelma ‘näha inimeses inimest’ kohaselt ebanormaalne inimene. see on ebanormaalne inimene, sest ta ei vasta oma pildile. visuaali järgi ära tuntud kui ‘inimene’, aga selle taga kõiksuste segu. järelikult ebanormaalne. visuaali järgi ära tuntud kui noor naisterahvas, aga diskoteegis ei käi. häbitundeks pole põhjust.

Advertisements

Autor: isotamm

fiktiivne šokikunstnik eugen j isotamm on esteetiline ja jõhker. maskuliinse absurdi miinisondeerija: kontseptuaalne, väheatraktiivne, kitsa silmaringi ja rinnaga. faktid ja uurimistöö, sotsiaalne keskkonnateadus, kolumniõigus poliitikas - neid ega omavahelisi sohilapsi eugen ei tunnista, tema eesmärgid on kõrgemad. valge kaamli taga seisab analüüsiv loovus, käsitlemas ühiskonna iluvigu viisil, mis kedagi ei huvita. tema kurblik naer ei taha kedagi iial solvata - eugen vaatab enesesse ja kekutab peegli ees, tahtes vajuda ühte kunsti, apostelnegatiivsuse ja eelkõige olematusega, milles on kõik. nii kauapüsiv elu, püsivad väärtushinnangud kui ka prioriteedid, mis ei maksa midagi. ka narcissus jõllitas oma peegeldust, kuid pygmalion on siinkohal tähtsam. teadmine, et ma pole oma arvamuste, vaadete, emotsioonidega üksi, vaid üksi teiste seas, on hea ajend veebipäeviku alalhoidmiseks. kui kunstnik ei armasta oma loomingut, pole armastust olemaski. tarka juttu võib rääkida mitmeti. tähtis on eetiline ausus, millega autor on ettevaatlik ja oskuslik käsitsema kaaskodanikku kui ebavõrdset võrdsuses. 'inimene ja ühiskond' ei pea tähendama argumenteeritust, vastupidi - vaba ajastukirjandus on meeldiv siis, kui ta võrdleb end teistega, jättes kõrvale ametliku kuivuse ja 'logiraamatu' algupärase tähenduse täitmise tühisuse. kui maine hoidmine midagi tähendab, siis praegu veel ajalehed. samas - uksed lähevad praokile juba kõikjal ja arvamusveergude või kinoarvustuste puhul on näha ka noorte rollerimeeste kirjasülge. kitsipungina arvan teisalt, et blogosfäär või nett üldse on rohkem selle 'tasuta' muljega ning osalise infohoolikuna hindan kõrgelt urisevat kasti, mille küljes monitor.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s