kui ajamudelid aeguksid

‘kauapüsiv’ on juba välja pakkunud aja, mis on korraga ümber kõigi võimalike telgede pöörlev kera. miks inimene aga ei suuda üldjuhul mõista seda ühtaegu mõõtmeteta ja mõõtmatut kera? sest aeg toimib kehas, nagu meil on. kõigil on selline, me elame neis päev päeva järel ja sellest tuleneb ka meie lineaarne narratiiv, võimetus kogeda paralleelseid tegevusi. võib nimetada kõrvutitoimuvaiks ju sinu kõndimist ja pangaröövi teisel pool tänavat, kuid sinu kogemus on ikkagi lülitatud sinu lineaarsesse olevikku. sa ei ole samal ajal kiljuv teller ja imestunud möödakäija. pole split-screeni, four- või sixteen-up’i. masinaks olemine ei aitaks samuti kuigi palju. väljastpoolt jutustuste vastu võtmine sõltub töötlemisele alluva materjali hulgast. nii saaks lihtsustada sõbrantsi vaeva ja info sellest, kes kellega käib, saabuks reaalajas sinu (t)ajusse, kuid kuidas piirata ja määratleda infot, mida sa vastu võtad. mida välja jätta? ning kas see töötaks teises suunas – mitme keha puhul? soovides koolipingis istudes jalkamängust mitte ilma jääda võiks samamoodi saata infona laiali oma kohalolu ja paljundada end situatsioonidesse, kust tuleva info vastuvõtule lisaks oodatakse ka sinu kohalolu.
ahaa! see kurikuulus sõna – see ‘kohalolu’, mis määrab ‘vaataja surma’ ning sünnitas olematuse teooria. praegu tuleb ta mängu küsimuses, kas ja milline on ülalmainitud multiteadvuses kohalolu.
asjad ei pea tingimata käegakatsutavalt olemas olema, et neist rääkida saaks. on mõisted abstraktsete ja kasutatav sõnavara ettekujuteldavate kohta. nii saab räägitava taustaks olematus, ehk see, mida räägitavad ei sisalda, kuid milles nemad sisalduvad.
nii sõltub ka kujuteldava multiteadvuse kohalolu iseloom ainsa teadvuse kohalolu mõistmisest. kõige tõenäolisem on tulemus, et miski ei garanteeri nii suure hulga info teadlikku vastuvõttu e. hakkab toimuma pigem nägemine kui vaatamine e. palju paksu olematust.

selle nädala lemmik google mapsi kaudu
on colorado, nebraska ja kansase põllud

Advertisements

Autor: isotamm

fiktiivne šokikunstnik eugen j isotamm on esteetiline ja jõhker. maskuliinse absurdi miinisondeerija: kontseptuaalne, väheatraktiivne, kitsa silmaringi ja rinnaga. faktid ja uurimistöö, sotsiaalne keskkonnateadus, kolumniõigus poliitikas - neid ega omavahelisi sohilapsi eugen ei tunnista, tema eesmärgid on kõrgemad. valge kaamli taga seisab analüüsiv loovus, käsitlemas ühiskonna iluvigu viisil, mis kedagi ei huvita. tema kurblik naer ei taha kedagi iial solvata - eugen vaatab enesesse ja kekutab peegli ees, tahtes vajuda ühte kunsti, apostelnegatiivsuse ja eelkõige olematusega, milles on kõik. nii kauapüsiv elu, püsivad väärtushinnangud kui ka prioriteedid, mis ei maksa midagi. ka narcissus jõllitas oma peegeldust, kuid pygmalion on siinkohal tähtsam. teadmine, et ma pole oma arvamuste, vaadete, emotsioonidega üksi, vaid üksi teiste seas, on hea ajend veebipäeviku alalhoidmiseks. kui kunstnik ei armasta oma loomingut, pole armastust olemaski. tarka juttu võib rääkida mitmeti. tähtis on eetiline ausus, millega autor on ettevaatlik ja oskuslik käsitsema kaaskodanikku kui ebavõrdset võrdsuses. 'inimene ja ühiskond' ei pea tähendama argumenteeritust, vastupidi - vaba ajastukirjandus on meeldiv siis, kui ta võrdleb end teistega, jättes kõrvale ametliku kuivuse ja 'logiraamatu' algupärase tähenduse täitmise tühisuse. kui maine hoidmine midagi tähendab, siis praegu veel ajalehed. samas - uksed lähevad praokile juba kõikjal ja arvamusveergude või kinoarvustuste puhul on näha ka noorte rollerimeeste kirjasülge. kitsipungina arvan teisalt, et blogosfäär või nett üldse on rohkem selle 'tasuta' muljega ning osalise infohoolikuna hindan kõrgelt urisevat kasti, mille küljes monitor.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s