spermalõhnas kesklinn, 2. osa

kuigi tunnen, et minu töö on pigem mõtlema panna, kui ise mõelda, jätkaksin eelmise postituse mõttekäike natuke hargnevamal viisil.
tinglikult laieneb libiidotõmme ka neile, kes platoni armastuse eest kõnelevad (mitte see ‘mehed poiste kallal’, vaid see ‘idee võit keha üle’), kuid praegu on juttu just looduse kutsest, mida mõistus ei suuda vaigistada ja mille pritsivate mahlade eest ta varju jookseb.
pole just suurt raamatutarkust vaja, et näha lihtsat seost: seks suhteta – hilisõhtune panevik; suhe seksita – skandinaavia mängufilm. meie elud on nagu filmid, kus autorlus on võrdselt jagatud ja kaasnäitlejad on üsna auahned. aga ka sõjastseenid tüütavad lõpuks ära ja tuleb mahlade koht.
panevik
looduses on palju liike, kes leiavad partneri terveks eluks, kuid inimese puhul paistab mõistuse ja keha vastuolu nii pikale suhtele surmav olevat. (kõlab siinkohal sõnamänguna, kuid pole seda – ) toonekurg on inimkonna valehäbi lipulind, millega kristliku moraali sugereeritakse. päris elus mõjub rutiin nagu mürk ja varsti ongi mahlad lahjad. mõned paarid segavad siis sisse kunstlikke maitseaineid nagu lateks, piitsad ja rollimängud, kuid mitte vaevuda on energiasäästu mõistes isegi arukam. kui kirg on läinud, muutuvad eetilised väärtused äkki nii tähtsaks, et nuttu jätkub kauemaks. ilmneb, et varem täiesti tähtsusetud ausus, austus, hoolivus, romantika jms on nüüd, lõhkise küna ja uinund vulkaani ees ikka väga-väga olulised. oleks aga kiisu märg ja lipp vardas, poleks neist väärtustest tüli.
ainult nendega saab ka muidugi elada, sedand küll. siiski – neile, kes seda tegema ei vaevu, pole ka alust süüd esitada.

kui sinu elu oleks panevik, siis milline oleks selle helitaust? pane oma muusikamängija juhusti peale ning leia iga eluetapi jaoks üks muusikapala (märgitud tähtedega a – l):

jälle pesuköögis – a;
ebatavaline juhtum – b;
ta põrmustab su põlved – c;
sa ärkad ja tema padi on külm – d;
deliirium – e;
ajalugu kordub taas – f;
taskulamp, kumminui, pipraveski? – g;
meenutus – h;
põhjus vandumiseks – i;
hüsteeria – j;
kehalise eksistentsi mõistmine – k;
nõrgad lohutused nädalavahetustest – l

Advertisements

Autor: isotamm

fiktiivne šokikunstnik eugen j isotamm on esteetiline ja jõhker. maskuliinse absurdi miinisondeerija: kontseptuaalne, väheatraktiivne, kitsa silmaringi ja rinnaga. faktid ja uurimistöö, sotsiaalne keskkonnateadus, kolumniõigus poliitikas - neid ega omavahelisi sohilapsi eugen ei tunnista, tema eesmärgid on kõrgemad. valge kaamli taga seisab analüüsiv loovus, käsitlemas ühiskonna iluvigu viisil, mis kedagi ei huvita. tema kurblik naer ei taha kedagi iial solvata - eugen vaatab enesesse ja kekutab peegli ees, tahtes vajuda ühte kunsti, apostelnegatiivsuse ja eelkõige olematusega, milles on kõik. nii kauapüsiv elu, püsivad väärtushinnangud kui ka prioriteedid, mis ei maksa midagi. ka narcissus jõllitas oma peegeldust, kuid pygmalion on siinkohal tähtsam. teadmine, et ma pole oma arvamuste, vaadete, emotsioonidega üksi, vaid üksi teiste seas, on hea ajend veebipäeviku alalhoidmiseks. kui kunstnik ei armasta oma loomingut, pole armastust olemaski. tarka juttu võib rääkida mitmeti. tähtis on eetiline ausus, millega autor on ettevaatlik ja oskuslik käsitsema kaaskodanikku kui ebavõrdset võrdsuses. 'inimene ja ühiskond' ei pea tähendama argumenteeritust, vastupidi - vaba ajastukirjandus on meeldiv siis, kui ta võrdleb end teistega, jättes kõrvale ametliku kuivuse ja 'logiraamatu' algupärase tähenduse täitmise tühisuse. kui maine hoidmine midagi tähendab, siis praegu veel ajalehed. samas - uksed lähevad praokile juba kõikjal ja arvamusveergude või kinoarvustuste puhul on näha ka noorte rollerimeeste kirjasülge. kitsipungina arvan teisalt, et blogosfäär või nett üldse on rohkem selle 'tasuta' muljega ning osalise infohoolikuna hindan kõrgelt urisevat kasti, mille küljes monitor.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s